Facebook mainonta voi olla tehokas keino hankkia liidejä yrityksellesi. Mainonnassa täytyy olla pilke silmäkulmassa eikä tule yrittää myydä liian suoraan.

Facebook Ads | Uuden mainoskampanjan luominen

Facebook mainostilin luominen

Kampanjarakenne

  • Valitse kampanjan tavoitteeksi konversiot
  • Anna kampanjalle yleinen nimi
  • Kampanjan sisällä useampi mainosjoukko (joilla omat kohdennukset)

Kohdennukset

  • Maantieteellinen kohdennus Suomeen ja kieli = suomi
  • Valitse ikä-haitari
  • Etsi kiinnostuksia ja demografia tietoja syöttämällä aiheita ja avainsanoja hakukenttään
  • Valitse missä mainokset näytetään (Audience Network pois)

Budjetti

  • Optimoi budjetti konversioita varten
  • Aloita esim. 10 € per päivä summalla ja muokkaa tarpeen mukaan
  • Aseta Bid amount automaattiseksi

Minkälainen on hyvä Facebook mainos?

  • Kuvan tulee olla koossa 1200 x 630 pikseliä
  • Kuvassa saa olla max 20 % pinta-alasta tekstiä
  • Käytä Canva.com työkalua mainosten luontiin
  • Lisää useampi kuva jokaiseen mainosjoukkoon
  • Käytä Google URL Builderiä luodaksesi seurantalinkin

Vahvista uusi kampanja ja odota Facebookin ilmoitusta mainosten hyväksymisestä. Palaa mainostyökaluun 1-2 päivän kuluttua ja tarkista mainosten tila. Saako mainokset näyttökertoja ja klikkauksia? Muokkaa budjettia ja kohdennuksia tarpeen mukaan.