Facebook Ads | Uuden mainoskampanjan luominen
Facebook mainostilin luominen
- Siirry osoitteeseen Facebook.com/ads/manage tai Business.facebook.com
- Täytä yrityksesi laskutustiedot
- Klikkaa vihreää ”Luo” painiketta luodaksesi uuden kampanjan
Kampanjarakenne
- Valitse kampanjan tavoitteeksi konversiot
- Anna kampanjalle yleinen nimi
- Kampanjan sisällä useampi mainosjoukko (joilla omat kohdennukset)
Kohdennukset
- Maantieteellinen kohdennus Suomeen ja kieli = suomi
- Valitse ikä-haitari
- Etsi kiinnostuksia ja demografia tietoja syöttämällä aiheita ja avainsanoja hakukenttään
- Valitse missä mainokset näytetään (Audience Network pois)
Budjetti
- Optimoi budjetti konversioita varten
- Aloita esim. 10 € per päivä summalla ja muokkaa tarpeen mukaan
- Aseta Bid amount automaattiseksi
Minkälainen on hyvä Facebook mainos?
- Kuvan tulee olla koossa 1200 x 630 pikseliä
- Kuvassa saa olla max 20 % pinta-alasta tekstiä
- Käytä Canva.com työkalua mainosten luontiin
- Lisää useampi kuva jokaiseen mainosjoukkoon
- Käytä Google URL Builderiä luodaksesi seurantalinkin
Vahvista uusi kampanja ja odota Facebookin ilmoitusta mainosten hyväksymisestä. Palaa mainostyökaluun 1-2 päivän kuluttua ja tarkista mainosten tila. Saako mainokset näyttökertoja ja klikkauksia? Muokkaa budjettia ja kohdennuksia tarpeen mukaan.