Facebook pikselin avulla voit mainostaa niille jotka ovat käyneet nettisivuillasi (ns. uudelleenmarkkinointia) ja luoda kaksoisolentokohderyhmiä kävijöistäsi.

Lisäksi, pikselin avulla näet nettisivuilla tapahtuneet konversiot suoraan Facebookin raporteissa.

Facebook pikselin asennus

Facebook-pikseli kannattaa asentaa jo nyt, vaikket suunnittelekaan mainostavasi siellä vielä. Pikseli alkaa keräämään kohderyhmää sivustoltasi heti kun se lisätään sivustolle, eli mitä aikaisemmin lisäät pikselin, sitä suurempi kohderyhmäsi tulee olemaan kun päätät aloittaa mainonnan.

Löydät pikselin Facebook Business Managerista tai Facebookin mainostyökalusta, riippuen siitä kumpaa käytät. Pikselin voi asentaa manuaalisesti liittämällä koodin sivustosi <head></head> osioon jokaiselle sivulle, Google Tag Managerin kautta tai WordPress-lisäosan avulla.

Myöhemmillä luennoilla tulen näyttämään miten luot konversiotapahtuman pikselin avulla ja miten luot ensimmäisen mainoskampanjasi Facebookiin.