Google Analytics | Konversiot eli Goals
Konversion luominen URL-osoitteiden perusteella
Helpoin tapa luoda konversio Google Analyticsiin on käyttämällä URL-osoitteita. Lähetä kävijät jollekin tietylle sivulle sen jälkeen kun he ovat tilanneet tuotteen, täyttäneet lomakkeen tai rekisteröityneet palveluusi.
Kun sinulla on tiedossa tilausvahvistuksen tai reksiteröitymisen URL-osoite (esim. sinunosoite.fi/kiitos-tilauksesta/) kirjaudu Google Analytcicsiin ja siirry Admin välilehdelle.
Uuden tavoitteen luominen
Klikkaa sarakkeesta oikealla Goals ja sen jälkeen +NEW GOAL. Valitse minkätyyppinen tavoite on kyseessä (myynti, rekisteröinti tms.). Klikkaa Continue.
Anna tavoitteelle kuvaava nimi, josta näet heti mistä on kyse, esim. Uutiskirjeen tilaus. Valitse Type -kohdasta Destination. Klikkaa Continue.
Kopioi tilausvahvistuksen URL osoite kohtaan Destination. Huomaa että osoite lisätään tähän ilman http tai www. Jos osoite on www.sinunosoite.fi/kiitos-tilauksesta, kirjoitat kenttään ainoastaan /kiitos-tilauksesta.
Klikkaa Save. Jos kiitossivun osoite on ollut toiminnassa jo kauemmin voit tarkistaa konversion toimivuuden heti (klikkaamalla Verify).
Linkit
- Google Analytics
- Google Analytics asennus (luento)
- Gravity Forms (lomakkeet WordPressiin)