On tärkeää määrittää sivustosi tavoitteet eli konversiot (esim. myynti, rekisteröinti, uutiskirjeen tilaus, yhteydenotto) Google Analyticsiin, jotta voit seurata miten mainontasi tehoaa.

Google Analytics | Konversiot eli Goals

Konversion luominen URL-osoitteiden perusteella

Helpoin tapa luoda konversio Google Analyticsiin on käyttämällä URL-osoitteita. Lähetä kävijät jollekin tietylle sivulle sen jälkeen kun he ovat tilanneet tuotteen, täyttäneet lomakkeen tai rekisteröityneet palveluusi.

Kun sinulla on tiedossa tilausvahvistuksen tai reksiteröitymisen URL-osoite (esim. sinunosoite.fi/kiitos-tilauksesta/) kirjaudu Google Analytcicsiin ja siirry Admin välilehdelle.

Uuden tavoitteen luominen

Klikkaa sarakkeesta oikealla Goals ja sen jälkeen +NEW GOAL. Valitse minkätyyppinen tavoite on kyseessä (myynti, rekisteröinti tms.). Klikkaa Continue.

Anna tavoitteelle kuvaava nimi, josta näet heti mistä on kyse, esim. Uutiskirjeen tilaus. Valitse Type -kohdasta Destination. Klikkaa Continue.

Kopioi tilausvahvistuksen URL osoite kohtaan Destination. Huomaa että osoite lisätään tähän ilman http tai www. Jos osoite on www.sinunosoite.fi/kiitos-tilauksesta, kirjoitat kenttään ainoastaan /kiitos-tilauksesta.

Klikkaa Save. Jos kiitossivun osoite on ollut toiminnassa jo kauemmin voit tarkistaa konversion toimivuuden heti (klikkaamalla Verify).

Linkit