AdWordsin avainsanaraportista (Search Terms report) näet kaikki ne avainsanat ja hakulausekkeet joilla mainoksesi on oikeasti näkynyt.

Avainsanaraportista löydät sekä hyviä avainsanoja jotka sinun tulee lisätä kampanjaasi että huonompia avainsanoja jotka voit lisätä negatiivisiin avainsanoihin.

AdWords avainsanaraportti

Jos käytät laajan haun (Broad match) tai ilmaushaun (Phrase match) avainsanoja, mainoksesi voi näkyä myös muilla sanoilla kuin mitä olet syöttänyt kampanjaasi. Näet kaikki nämä hakulausekkeet avainsanaraportista.

Avainsanaraportti kannattaa käydä läpi säännöllisesti ja poimia talteen oleelliset avainsanat (ne joilla on tullut konversioita) ja lisätä ne kampanjaasi. Raportista näet myös turhat avainsanat joilla mainostasi klikataan. Nämä sinun tulee lisätä negatiivisiin avainsanoihin jottet hukkaa niihin rahaa.

Esimerkki

Jos olet syöttänyt sanan siivouspalvelut ilmaushaussa (eli ”siivouspalvelut”), voit nähdä raportista että mainostasi on klikattu hakulausekkeella parhaat siivouspalvelut eestissä. Jos et tarjoa siivouspalveluita Eestissä, tulee sinun lisätä Eesti negatiivisiin avainsanoihin.