Yli puolet internetin käyttäjistä selaa nettiä mobiililaitteella. Onko teillä oikeasti mobiiliystävälliset sivut?

Voit tarkistaa mitä mieltä Google on sivustosi mobiiliystävällisyydestä Mobile-Friendly Testillä.

Suosittelen myös tarkistamaan Google Analyticsistä kuinka suuri osa kävijöistäsi vierailee sivustolla mobiililaitteella.

Mobiiliystävällisten sivujen merktiys

Google priorisoi mobiiliystävällisiä sivustoja hakutuloksissa. Jos sinulla ei ole mobiiliystävällisiä sivuja, menetät kävijöitä kilpailijoillesi joilla on mobiiliystävälliset kotisivut.

Nykyään ei mielestäni riitä enää että yrityksellä on mobiiliystävälliset sivut, ne täytyy oikeasti suunnitella mobiilikäyttäjiä varten. Useilla asiakkaistani yli puolet liikenteestä tulee mobiililaitteilla. Toki tästä on poikkeuksia; jos yrityksesi keskittyy B2B-kauppaan, voi olla että suuri osa liikenteestä tulee pöytäkoneella.

Google Mobile-Friendly Test

Tarkista onko sivustosi mobiiliystävällinen Mobile-Friendly Testillä.

Tarkista mobiililiikenteen osuus Analyticsistä

Katso Google Analyticsistä kuinka suuri osa kävijöistäsi vierailee sivustolla mobiililaitteella. Millä laitteilla he selaavat sivustoasi?

Katsele mobiiliversiota pöytäkoneella

Tarkista miltä sivustosi näyttää mobiilissa Google Chrome -selaimen avulla. Ovatko linkit ja painikkeet tarpeeksi suuria? Löytääkö mobiilinäkymästä tärkeimmät tiedot heti?

Tarkista mobiilisivuston latausnopeus

Katso mitä Google PageSpeed Insights -raportti sanoo sivustosi latausnopeudesta mobiilissa.